Вождение

yjr0ow4n7wuИ снова тема, которая, похоже, будет волновать тех пациентов ЗПТ, которые, несмотря ни на что – не могут отказать себе в вождении транспортными средствами. А после того, как стали известны отдельные примеры судебных решений, в которых украинская Фемида выступила на нашей стороне, закрыв дело с формулировкой   “у зв’язку з відсутністю складу адміністративного правопорушення”, дискуссии на тему права пациентов ЗПТ на вождение авто, возникают снова и снова.

Вот те самые примеры судебных дел по ст.130 КУпАП.



Некоторые полезные данные из пока ещё неопубликованного исследования Альянса общественного по результатам анализа  «Єдиного державного реєстру судових рішень» относительно правонарушений связанных с проведением программ ЗПТ в Украине.

 

Справи про адміністративні правопорушення 

за ч.1 ст.130 КУпАП притягнуто 20 осіб, за ч.2 ст.130 КУпАП – 4 особи, та за ч.3 ст.130 КУпАП – 1 особа.

 

Покарання:

Позбавлення права керування транспортними засобами:

– строком на 1 рік – у 5 випадках;

– строком на 2 роки – у 2 випадках;

– строком на 3 роки – у 1 випадку.

Загалом позбавлення права керування транспортними засобами застосовувалося у 8 випадках.

 

 

Приклади накладених стягнень за типовими справами про адміністративні правопорушення відносно пацієнтів ЗПТ за ст. 130 КУпАП:

 

Дніпропетровська область, 2012 рік. Накладено адміністративне стягнення за у вигляді позбавлення права керування транспортними засобами строком на один рік.

Донецька область, 2012 рік. Притягнуто до адміністративної відповідальності із застосуванням адміністративного стягнення у вигляді штрафу в сумі 3400 гривень.

Донецька область, 2015 рік. Піддано адміністративному стягненню у вигляді 40 (сорока) годин громадських робіт.

Запорізька область, 2016 рік. Накладено адміністративне стягнення у виді адміністративного арешту строком на дванадцять діб.

м. Київ, 2015 рік. Накладено адміністративне стягнення у виді позбавлення права керування транспортними засобами строком на 1 (один) рік.

Луганська область, 2012 рік. Піддано адміністративному стягненню у вигляді арешту строком на 10 діб.

Львівська область, 2014 рік. Накладено адміністративне стягнення у виді позбавлення права керування усіма видами транспортних засобів строком на 1 (один) рік.

Львівська область, 2012 рік. Накладено стягнення у вигляді громадських робіт на строк 45 (сорок п’ять) годин.

Миколаївська область, 2010 рік. Накладено адміністративне стягнення у вигляді громадських робіт строком на 40 (сорок) годин.

Миколаївська область, 2012 рік. Накладено адміністративне стягнення у вигляді позбавлення права керування всіма видами транспортних засобів строком на 1 (один) рік.

Одеська область, 2013 рік. Накладено адміністративне стягнення у вигляді позбавлення права керування всіма видами транспортних засобів строком на один рік.

Сумська область, 2013 рік. Піддано адміністративному стягненню у виді арешту строком  на 7 (сім) діб.

 

 

14.11.2014 , Сихівським районним судом м. Львова було розглянуто справу про вчинення адміністративного правопорушення відносно пацієнта програми ЗПТ, який, згідно протоколу про адміністративне правопорушення, керував автомобілем в стані наркотичного сп’яніння. При розгляді справи особа вину у вчиненому правопорушенні не визнав, на вимогу працівників ДАІ пройшов у встановленому законом порядку медичне освідчення для встановлення стану сп’яніння, однак з невідомих для нього причин лікарем-експертом було прийнято рішення про його перебування в стані наркотичного сп’яніння. Не погоджуючись з результатами проведеного лікарем огляду, було пройдено повторний загальний та два розширених аналізи, за результатами яких наявність наркотичного сп’яніння була виключена. Результати проведених лабораторних досліджень свідчать про вміст в організмі особи метадону в кількості від 39.29 до 55.20 ng/mL, в той час як допустима концентрація вказаної наркотичної речовини для встановлення стану наркотичного сп’яніння (та наявності складу адміністративного правопорушення) повинна становити більше 300 ng/mL. В наслідок цього провадження у справі про адміністративне правопорушення судом було закрито у зв’язку з відсутністю складу адміністративного правопорушення.

19.10.2015, Красногвардійським районним судом м. Дніпропетровська було розглянуто справу про вчинення адміністративного правопорушення відносно пацієнта програми ЗПТ, який обвинувачувався в тому, що керував автомобілем з ознаками наркотичного сп’яніння та на вимогу працівника міліції ухилився від проходження у встановленому порядку медичного огляду для встановлення стану наркотичного сп’яніння. У суді пояснив, що він є наркозалежним та з квітня 2014 року перебуває на замісній підтримуючій терапії у Дніпропетровській клінічній лікарні № 21. У лікарні він щоденно отримує препарат «Метадона гідрохлорід», який не впливає на керування транспортним засобом. Ним було надано довідку Дніпропетровської клінічної лікарні № 21 про те, що він перебуває на замісній підтримуючій терапії та з 22 липня 2014 року отримує препарат «Метадона гідрохлорід» (дозування 25 мг. мг/на добу «Метадола»). При цьому, приймаючи вказаний препарат, має право керувати транспортним засобом. Справу про адміністративне правопорушення судом було закрито у зв’язку з відсутністю складу адміністративного правопорушення.

14.05.2015, Самарським районним судом м. Дніпропетровська було розглянуто справу про вчинення адміністративного правопорушення відносно пацієнта програми ЗПТ, який обвинувачувався в тому, що керував моторолером з ознаками наркотичного сп’яніння та відмовився від проходження медичного огляду. У судовому засіданні показав, що він з 2014 року знаходиться на замісній підтримуючій терапії, та приймає «Метадон», але кількість яку він приймає не заважає керувати транспортним засобом. Вину в скоєному адміністративному правопорушенні не визнав в повному обсязі. Надав до суду довідку про те, що, знаходиться на диспансерному обліку у міському центрі боротьби зі СНІДом та з 03.06.2014 року перебуває на замісній підтримуючій терапії та отримує препарат «Метадон гідрохлорид» у кількості 50мг мг/на добу «Метадола», що на керування автотранспортним засобом не впливає. Справу про адміністративне правопорушення судом було закрито у зв’язку з відсутністю складу адміністративного правопорушення.

 

 

Розбираючи правові наслідки вказаних вище судових рішень, бачимо, що мають місце факти ефективного захисту прав пацієнтів програм ЗПТ, коли пацієнти програм ЗПТ у судовому процесі посилаються на результати проведених лабораторних досліджень, що або свідчать про вміст в організмі особи метадону в кількості меншій, ніж допустима концентрація вказаної наркотичної речовини для встановлення стану наркотичного сп’яніння (та наявності складу адміністративного правопорушення), або на медичні довідки про те, що приймають препарат метадол гидрохлорід під контролем медичного персоналу в підтримуючій фазі лікування, що не супроводжується ускладненнями, у тому числі станами, які знижують увагу та швидкість реакції, тому протипоказання до керування транспортного засобу під час отримання «Метадолу» відсутні, тобто відсутні підстави для заборони управляти транспортними засобами. В наслідок цього провадження у справі про адміністративне правопорушення судом було закрити у зв’язку з відсутністю складу адміністративного правопорушення.

 

Расставим точки над  «і»

 

Нет  в Законах запрета управления т/с  для пациентов ЗПТ, есть «Предупреждение» в Порядке проведения ЗПТ ІНФОРМАЦІЙНИЙ ЛИСТ про замісну підтримувальну терапію із застосуванням препаратів бупренорфіну або метадону)

 

Попередження

 

Препарати метадону можуть впливати на швидкість реакції при керуванні автотранспортом або роботі з іншими механізмами, порушувати психічні та/або фізичні здібності.

 

При вживанні препаратів бупренорфіну є ризик сонливості, пов’язаний з прийомом препарату. Особливо цей ризик пов’язаний з одночасним вживанням алкоголю або прийомом засобів, що пригнічують центральну нервову систему.

 

Відповідно до підпункту «б» пункту 2.9 розділу 2 Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10 жовтня 2001 року № 1306, водієві забороняється керувати транспортним засобом у хворобливому стані, у стані стомлення, а також перебуваючи під впливом лікарських препаратів, що знижують швидкість реакції і увагу.

 

У період отримання замісної підтримувальної терапії забороняється керувати автотранспортом та виконувати роботу, що вимагає швидкої реакції, точності рухів та перебування на висоті.

 

В перечне «запретов» управления т/с нет:

 

Хворому заборонено:

 

відвідувати заклад охорони здоров’я для отримання ЗПТ у стані алкогольного або наркотичного сп’яніння;

 

виносити отримані препарати за межі кабінету, де проводиться ЗПТ, крім випадків видачі цих препаратів для самостійного прийому хворим в амбулаторних умовах, у тому числі в умовах створеного стаціонару вдома;

 

здійснювати будь-які незаконні дії з психотропними речовинами, наркотичними засобами або прекурсорами на території закладу охорони здоров’я;

 

порушувати громадський порядок на території закладу охорони здоров’я, на базі якого надається ЗПТ.

 

 

Согласно действующему законодательство: что не запрещено, то разрешено!

Во всяком случае недавняя попытка исключить из программы пациента ЗПТ в Запорожье по причине совершения ДТП не увенчалась успехом…. после оперативного информирования Альянса о необходимости вмешательства.

Состояние «наркотического опьянения» определяется индивидуально. Допускаю, что при более высоких дозах метадона риск нарваться на ст. 130 КУпАП выше.

Аналогичная история с употреблением снотворных/антиаллергенных  и прочих медпрепаратов, которые «снижают реакцию и внимание»

 

 

1 коммент. к теме “Вождение

  1. …..допустима концентрація вказаної наркотичної речовини(метадону) для встановлення стану наркотичного сп’яніння (та наявності складу адміністративного правопорушення) повинна становити більше 300 ng/mL.
    Скажіть будь ласка а це ви зсилаєтесь на якийсь закон, якщо так, то на який сам?

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *